Skocz do zawartości

Rowerowa Szóstka

trasa: Stare Miasto - Tuliszków - Rychwał - Grodziec - Rzgów - Golina - Stare Miasto

Mapa szlaku rowerowego – Rowerowa Szóstka

Długość: 96,9 km
Średni czas przejazdu: 6,30 h
Oznakowanie: kolor czerwony

ZARZĄDCA SZLAKU:
Stowarzyszenie "SOLIDARNI w PARTNERSTWIE"
ul. Główna 3, 62-571 STARE MIASTO
tel. +48 665 550 131
www.sswp.com.pl
lgd@stare-miasto.pl

OPIS SZLAKU:

0,0 km
Stare Miasto. Początek szlaku zaczyna się przy budynku Urzędu Gminy. Kierujemy się na wschód i przejeżdżamy pod ruchliwa trasą krajową nr 25. Na rodzie skręcamy w lewo.Jedziemy wzdłuż krajowej "25-tki". Po ok. 500 m skręcamy w prawo kierując się na Żychlin.

3,2 km
W Żychlinie skręcamy w prawo. Przez kolejne skrzyżowanie przejeżdżamy prosto w kierunku Janowic. Po naszej lewej stronie widzimy Pałac Bronikowskich (obecnie obiekt ZSEU w Żychlinie).

4,6 km
Janowice. Jedziemy cały czas prosto drogą asfaltową. Po 800 m wjeżdżamy na wiadukt nad autostradą A2. Wjeżdżamy do Krągoli. Prowadzi nas droga. Najpierw skręcamy w prawo, a za chwilę - na skrzyżowaniu - w lewo.

6,9 km
Rozjazd dróg. Jedziemy prosto. Asfalt zmienia się w nawierzchnię piaszczystą.

8,4 km
Lisiec Mały. Skręcamy w prawą stronę i wracamy na drogę asfaltową. Na najbliższym skrzyżowaniu - w lewo. Dalej jedziemy tak, jak prowadzi nas droga. Przejeżdżamy przez Lisiec Wielki, a następnie Niklas.

13,0 km
Rozjazd dróg. Skręcamy w lewą stronę w kierunku miejscowości Krępa.

16,8 km
Wjeżdżamy do Tuliszkowa. Jedziemy cały czas prosto ul. Targową. Po ok. 1 km skręcamy w lewo w ul. Mickiewicza.

17,7 km
Skwer przy OSP. Skręcamy w prawo w ul. Floriańską. Po ok. 100 m - w lewo w ul. Poznańską. Po lewej stronie mijamy kościół pw. św. Wita. Skręcamy w prawo ul. T. Rogozińskiego. Na skrzyżowaniu kierujemy się za drogowskazem na Sarbicko.

23,6 km
Przecinamy drogę powiatową. Droga asfaltowa zmienia się w szutrową. Za osadą Paluszek skręcamy w lewo.

26,7 km
Grochowy. Wjeżdżamy na drogę asfaltową. Skręcamy w prawo. Dalej prosto. Mijamy Złotkowy. Jedziemy cały czas prosto, aż do Rychwała, do którego wjeżdżamy ul. Złotkowską.

31,5 km
Rychwał. Przecinamy ul. Tuliszkowską (droga wojewódzka nr 434) i pokonując kilka zakrętów docieramy na Plac Wolności. Jadąc prosto ul. Kościelną, dotarlibyśmy do kościoła pw. Świętej Trójcy. My jednak skręcamy w prawo ul. Konińską i zaraz w lewo ul. Grabowską. Przecinamy krajową "25-tkę". Uwaga na spory ruch.

34,9 km
Droga asfaltowa się kończy. Skręcamy w lewo i dalej drogą skrajem lasu. Po 300 m - na rozstaju dróg - w lewo.

36,1 km
Jaroszewice Grodzieckie. Przez skrzyżowanie dróg przejeżdżamy prosto. Wjeżdżamy na drogę asfaltową, która zmienia się w szutrową, a po kolejnych 500 m - w piaszczystą.

39,5 km
Wracamy na drogę asfaltową. Skręcamy w prawo kierując się na Grodziec. Dojeżdżamy do skrzyżowania w Grodźcu. Ok. 1,5 km na południe znajduje się Ośrodek Edukacji Leśnej. My jednak skręcamy w prawo i kierujemy się na północ mijając po drodze Wielołękę, Aleksandrówek i Kuchary Borowe.

49,6 km
Modlibogowice. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Kierujemy się na Pyzdry. Po ok. 1 km, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo.

54,6 km
Grabienice. Przejeżdżamy obok kościoła pw. św. Katarzyny. Jedziemy wzdłuż głównej drogi, która prowadzi nas w lewo.

56,5 km
Wjeżdżamy do Rzgowa. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Po ok. 1,5 km wjeżdżamy do lasu. Niekiedy jedziemy bardzo piaszczystymi odcinkami.

61,7 km
Zarzewek. Przez moment pod kołami znów mamy asfalt. Jedziemy prosto. Droga znów zamienia się w piaszczystą. Na skrzyżowaniu z drogą asfaltową skręcamy w lewo. Droga biegnie wśród drzew. Przejeżdżamy nad autostradą.

67,3 km
Struga. Po lewej stronie mijamy obelisk z napisem "Pamięci pomordowanych mieszkańców Kowalewka przez hitlerowców w dniu 15 stycznia 1945 r."

69,3 km
Sławsk. Przecinamy drogę powiatową i po 60 m, za sklepem skręcamy w prawą stronę w kierunku promu. Przeprawiamy się na drugi brzeg rzeki Warty (prom kursuje bezpłatnie: pn-pt, 1 sob m-ca w godz. 5.00-21.00, pozostałe sob, nd i święta w godz. 7.00-15.00). Za rzeką skręcamy w lewo i dalej jedziemy drogą z płyt betonowych wzdłuż wału przeciwpowodziowego, po prawej łąki nadwarciańskie.

74,6 km
Uwaga! Skręcamy za słabo widocznym zjazdem w prawo drogą przez łąki, cały czas droga betonowa.

75,9 km
Na skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo. Dalej cały czas jedziemy drogą z płyt betonowych. Po 500 m skręcamy w lewo między zabudowaniami i za chwilę ponownie (dwukrotnie) skręcamy w lewo.

77,9 km
Myślibórz. Mijamy kościół pw. św. Mateusza Apostoła. Po chwili dojeżdżamy do drogi nr 467 i skręcamy w prawo (uwaga na duży ruch samochodów).

80,5 km
Golina. Po prawej mijamy zespół dworski. Na rondzie skręcamy w prawo w kierunku Konina. Na światłach, też w prawo. Przed drewnianym kościołem pw. św. Jakuba Apostoła skręcamy w prawo. Po 500 m skręcamy w lewo i jedziemy prosto lasem, a następnie trawiastą drogą przez łąki.

87,3 km
Po dojeździe do asfaltowej drogi skręcamy w prawo, kierując się do przeprawy promowej w Sławsku. Droga asfaltowa po niedługim czasie przechodzi w piaszczystą. Przeprawiamy się przez rzekę.

89,8 km
Dojeżdżamy do drogi powiatowej i skręcamy w lewo. Po 2 km skręcamy w prawo, w kierunku Branna.

93,3 km
Skrzyżowanie dróg. Jedziemy prosto piaszczystą drogą przez las. Po 400 m skręcamy w lewo. Wyjeżdżamy z lasu. Naszym oczom ukazuje się osiedle domków jednorodzinnych.

96,1 km
Przejeżdżamy obok szkoły podstawowej. Jedziemy prosto. Przed remizą OSP droga skręca w prawo Mijamy kościół pw. św. Piotra i św. Pawła. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo.

96,6 km
Koniec szlaku przy Urzędzie Gminy Stare Miasto.