Strategia rozwoju turystyki
Opracowanie Strategii rozwoju turystyki wraz z programem rozwoju komunikacji rowerowej poprzedziły badania marketingowe krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego na terenie Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Konińskiej. W wyniku badań zasugerowano zwrócenie uwagi na następujące aspekty:
- Wspieranie małych i mikro przedsiębiorstw turystycznych, które są mocno ukierunkowane na takie działania jak: budowa czy modernizacja, szeroko pojęte pod- noszenie standardów obiektów, którymi administrują, które służą wydłużeniu sezonu turystycznego;
- Działania mające na celu zwiększenie dostępności komunikacyjnej, zarówno mającej na celu dojazd do OFAK, jak i poruszanie się na jego terenie;
- Inwestycje w rozwój kapitału ludzkiego w obszarze turystyki, np. poprzez przygotowanie wysokokwalifikowanych kadr do obsługi ruchu turystycznego w wyższych uczelniach i szkolnictwie średnim, głównie w zakresie turystyki, hotelarstwa i gastronomii, zwracając szczególną uwagę na znajomość języków i kulturę obsługi;
- Promocja całego OFAK jako atrakcyjnego pod względem nie tylko walorów przyrodniczo-krajobrazowych, zabytkowych ale również z uwagi na potencjał hotelarsko-gastronomiczny;
- Rozbudowa infrastruktury oraz bazy turystycznej, w tym także nastawienie na budowę ścieżek rowerowych.