Skocz do zawartości

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa uczniów i uczennic w projekcie

 
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa uczniów i uczennic
w projekcie „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej
do zmieniającego się rynku pracy” *
 
§1
INFORMACJA O PROJEKCIE
 
  1. Projekt „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej do zmieniającego się rynku pracy” realizowany jest przez Powiat Koniński w partnerstwie z Miastem Konin.
  2. Projektem objętych jest 7 szkół (realizatorów projektu): Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Sompolnie, Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie, Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica w Koninie, Zespół Szkół Technicznych w Koninie, Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie, Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie oraz Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego w Koninie.
  3. Projekt dofinansowany jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027 w ramach działania 6.08 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach ZIT.
  4. Celem projektu jest poprawa konkurencyjności i zdolności do wejścia na rynek pracy uczniów i uczennic poprzez udział w stażach, szkoleniach i doradztwie edukacyjno-zawodowym oraz poprawa kwalifikacji/ kompetencji nauczycieli i doposażenie szkolnych pracowni w szkołach objętych wsparciem (zgodnie z § 1 pkt 2).
  5. Projekt realizowany jest od 1 sierpnia 2025 r. do 30 września 2027 r.
  6. Wsparcie uczniów i uczennic realizowane w Projekcie wynika z indywidualnego zapotrzebowania określonego w diagnozach potrzeb poszczególnych szkół oraz z wniosku o dofinansowanie Projektu. Szczegółowy zakres określa załącznik nr 6 do Regulaminu.
  7. Informacje o Projekcie będą zamieszczane na:
  1. stronie internetowej Powiatu Konińskiego i Miasta Konina,
  2. stronach internetowych szkół biorących udział w Projekcie.
  1. Szczegółowe zasady uczestnictwa w stażach uczniowskich określać będzie Regulamin udziału w stażach uczniowskich.
§2
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
 
  1. Rekrutacja będzie prowadzona od 2 września 2025 r. do 30 czerwca 2027 r.
  2. Osobami odpowiedzialnymi za rekrutację są koordynatorzy szkolni we współpracy ze specjalistą ds. szkoleń ze Starostwa Powiatowego w Koninie.
  3. Rekrutacja uczestników Projektu będzie prowadzona w szkołach wskazanych w § 1 pkt 2 wśród uczniów technikum (II - IV kl. rok szkolny 2025/2026 i II – IV kl. rok szkolny 2026/2027) oraz szkoły branżowej I stopnia (I-III kl. rok szkolny 2025/2026 i I-III kl. rok szkolny 2026/2027).
  4. Kierunki objęte wsparciem to:
  1. w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Sompolnie: technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz kucharz,
  2. w Zespole Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie: technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik hotelarstwa,
  3. w Zespole Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica w Koninie: technik programista, technik mechatronik, technik informatyk, technik elektronik, technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik ekonomista,
  4. w Zespole Szkół Technicznych w Koninie: technik usług fryzjerskich, technik pojazdów samochodowych, elektryk i mechanik pojazdów samochodowych,
  5. w Zespole Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie: technik rachunkowości, technik ekonomista i technik hotelarstwa,
  6. w Zespole Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie: technik architekt krajobrazu, technik logistyk, technik budownictwa, technik robót wykończeniowych w budownictwie, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz kucharz i cukiernik i magazynier – logistyk,
  7. w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego w Koninie: technik stylista i technik programista.
  1. Rekrutacja poprzedzona będzie akcją informacyjną prowadzoną w szkołach i poprzez strony internetowe Powiatu Konińskiego oraz szkół.
  2. W celu przeprowadzania rekrutacji Dyrektorzy szkół powołują Komisję Rekrutacyjną, zwaną dalej Komisją, w skład której wchodzą 3 osoby, w tym koordynator szkolny projektu.
  3. Do zadań Komisji należy w szczególności:
  1. przyjmowanie i analiza formularzy zgłoszeniowych do udziału w projekcie,
  2. tworzenie list podstawowych i list rezerwowych, jeśli liczba chętnych będzie większa niż zakładana w projekcie,
  3. przenoszenie uczestników projektu, którzy nie podpiszą deklaracji uczestnictwa z list podstawowych na rezerwowe,
  4. przenoszenie uczestników Projektu z list rezerwowych na listy podstawowe w przypadku wolnych miejsc,
  5. przeprowadzanie rekrutacji uzupełniającej w przypadku mniejszej liczby chętnych do udziału w Projekcie niż zakładana.
  1. Rekrutacja uczniów i uczennic będzie składać się z następujących etapów:
  1. zgłoszenie się ucznia w punkcie kwalifikacyjnym w szkole, wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszenia,
  2. weryfikacja danych – dokumenty niekompletne, tj. niepodpisane lub niewypełnione we wszystkich wymaganych miejscach nie będą podlegały weryfikacji,
  3. w przypadku rekrutacji na szkolenia/kursy i staże uczniowskie uczeń/uczennica może w ramach spotkań z doradcą zawodowym odbyć rozmowę kwalifikacyjną określającą jego indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne.
  1. W przypadku zgłoszenia większej liczby chętnych uczennic i uczniów, w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną osoby:
  1. z kierunków kształcenia zawodowego z branży smart specialisation i deficytowych (10 pkt preferencyjnych),
  2. z terenów wiejskich (10 pkt),
  3. kobiety ze względu na utrudniony dostęp do rynku pracy (10 pkt).
  1. Komisja rekrutacyjna w każdej ze szkół podczas rekrutacji może wziąć również pod uwagę frekwencję oraz zachowanie kandydata – ucznia/uczennicy (na podstawie weryfikowalnych źródeł informacji). 
  2. Kolejność na liście określa się na podstawie posiadanych punktów, aż do wyczerpania liczby miejsc. Fakt ten znajdzie odzwierciedlenie w protokole przygotowanym przez Komisję Rekrutacyjną. Lista zakwalifikowanych uczestników dostępna będzie w sekretariacie szkoły.
  3. O wynikach rekrutacji uczestnik zostanie powiadomiony ustnie. Od decyzji komisji nie przysługują środki odwoławcze.
  4. Uczeń może uczestniczyć w maksymalnie 3 szkoleniach/ kursach** wskazanych w załączniku nr 6 do Regulaminu, w stażu uczniowskim oraz doradztwie edukacyjno-zawodowym zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie.
  5. Każdy uczeń, który chce wziąć udział w kursie/szkoleniu lub/i stażu uczniowskim powinien wziąć udział w doradztwie edukacyjno-zawodowym.
  6. Rekrutacja ma charakter otwarty.
  7. Projekt uwzględnia zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
  8. Do udziału w Projekcie zakwalifikują się uczniowie i uczennice spełniający wszystkie kryteria, zgodnie z przyjętymi zasadami.
  9. W celu rozpoczęcia udziału w Projekcie niezbędne jest podanie danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie ich jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w Projekcie.
  10. Kandydat zakwalifikowany do udziału w Projekcie staje się uczestnikiem Projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w wybranej formie wsparcia.
  11. Dane z dokumentacji rekrutacyjnej zostaną wprowadzone do systemu SM EFS, a dokumentacja papierowa przechowywana będzie w macierzystych szkołach uczestników Projektu. Dokumenty (formularze i oświadczenia RODO) na czas wprowadzania danych do systemu SM EFS przechowywane będą w biurze Projektu mieszczącym się w Starostwie Powiatowym w Koninie (Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin).
 
§3
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
 
  1. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest złożenie przez uczestnika, w momencie rozpoczęcia korzystania ze wsparcia, wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego oraz oświadczenia uczestnika Projektu – załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu.
  2. Uczestnikowi Projektu przysługuje prawo do:
  1. bezpłatnego udziału w kursie, doradztwie edukacyjno-zawodowym oraz płatnym stażu uczniowskim, organizowanych w Projekcie,
  2. ubiegania się o zwrot kosztów dojazdu na staż uczniowski, jeśli odbywa się on poza miejscem zamieszkania,
  3. rezygnacji z udziału w kursie, stażu uczniowskim, doradztwie edukacyjno-zawodowym spowodowanej ważnymi względami osobistymi lub zdrowotnymi
  1. Rezygnacja ucznia z udziału w kursie, stażu uczniowskim, doradztwie edukacyjno-zawodowym jest jednoznaczna z rezygnacją z uczestniczenia w Projekcie.
  2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
  1. zapoznania się z niniejszym Regulaminem,
  2. uczestniczenia w doradztwie edukacyjno-zawodowym oraz kursie, stażu uczniowskim, na które został zakwalifikowany,
  3. potwierdzania każdorazowo obecności poprzez złożenie podpisu na liście obecności,
  4. usprawiedliwiania wszystkich nieobecności (dopuszcza się maksymalnie do 10% usprawiedliwionych nieobecności – nie dotyczy staży uczniowskich).
  5. wypełniania ankiet i innych dokumentów przekazywanych przez koordynatora szkolnego  w okresie realizacji i trwałości projektu.
 
§4
SKREŚLENIE UCZESTNIKA PROJEKTU Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
 
  1. Nieusprawiedliwiona nieobecność uczestnika Projektu w doradztwie/kursie/szkoleniu w wymiarze ponad 10% wszystkich godzin przewidzianych dla danej grupy będzie podstawą do skreślenia z listy uczestników Projektu.
  2. Decyzję o skreśleniu uczestnika z udziału w danej formie wsparcia podejmuje Komisja. O swojej decyzji powiadamia Kierownika Projektu. Na wolne miejsce kierowana jest osoba wg kolejności z listy rezerwowej.
  3. Skreślenie uczestnika Projektu z udziału w danej formie wsparcia jest jednoznaczne ze skreśleniem go z listy uczestników Projektu.
 
§5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
  1. Regulamin został opracowany i wprowadzony jako obowiązujący przez Powiat Koniński przy współudziale realizatorów projektu.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2025 r. i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
  3. Powiat Koniński jako lider Projektu zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie w porozumieniu z realizatorami projektu. Zmiany wprowadza się w formie aneksu.
  4. Regulamin dostępny będzie na stronach internetowych Powiatu Konińskiego i szkół oraz w sekretariatach szkół wymienionych w § 1 pkt 2.
  5. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Powiatu Konińskiego w oparciu o stosowane dokumenty zawarte na stronie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz na stronach Instytucji Zarządzającej.
  6. Administratorem danych osobowych jest Powiat Koniński, z siedzibą Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin, a współadministratorami danych osobowych są macierzyste szkoły uczestników, reprezentowane przez dyrektorów szkół uczestniczących we wsparciu.
     
 
Wykaz załączników:
Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszenia udziału w projekcie dla ucznia/uczennicy,                 
Załącznik nr 2 – Formularz rekrutacyjny dla uczestników projektu,                      
Załącznik nr 3 – Oświadczenia uczestnika – Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla wszystkich osób zaangażowanych w projekty realizowane w ramach FEW,
Załącznik nr 4 – Rezygnacja z uczestnictwa w kursie / stażu uczniowskim / doradztwie edukacyjno-zawodowym,
Załącznik nr 5 – Wzór protokołu rekrutacji uczniów,
Załącznik nr 6 – Formy wsparcia,
Załącznik nr 7 – Lista rankingowa/rezerwowa uczniów i uczennic zakwalifikowanych do uczestnictwa w projekcie.
 
  
*przez uczestnika należy rozumieć ucznia i uczennicę
**Liczba kursów dla ZSCKU wynosi maksymalnie 2
 
© 2023 Starostwo Powiatowe w Koninie – Wszelkie prawa zastrzeżone
Realizacja: WR Consulting