Regulamin rekrutacji nauczycieli*
w projekcie „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej
do zmieniającego się rynku pracy”
w projekcie „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej
do zmieniającego się rynku pracy”
§ 1
INFORMACJA O PROJEKCIE
INFORMACJA O PROJEKCIE
- Projekt „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej do zmieniającego się rynku pracy” realizowany jest przez Powiat Koniński w partnerstwie z Miastem Konin.
- Projektem objętych jest 7 szkół (realizatorów projektu): Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Sompolnie, Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie, Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica w Koninie, Zespół Szkół Technicznych w Koninie, Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie, Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie oraz Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego w Koninie.
- Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027 w ramach działania 6.08 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach ZIT.
- Celem projektu jest poprawa konkurencyjności i zdolności do wejścia na rynek pracy uczniów i uczennic poprzez udział w stażach, szkoleniach i doradztwie edukacyjno-zawodowym oraz poprawa kwalifikacji/ kompetencji nauczycieli i doposażenie szkolnych pracowni w szkołach objętych wsparciem (zgodnie z § 1 pkt. 2).
- Projekt realizowany jest od 1 sierpnia 2025 r. do 30 września 2027 r.
- Wsparcie realizowane w Projekcie wynika z indywidualnego zapotrzebowania określonego w diagnozach potrzeb poszczególnych szkół biorących w nim udział oraz z wniosku o dofinansowanie Projektu. Szczegółowy zakres określa załącznik nr 4 do Regulaminu.
- Informacje o Projekcie będą zamieszczane na:
- stronie internetowej Powiatu Konińskiego i Miasta Konina,
- stronach internetowych szkół biorących udział w Projekcie.
§ 2
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja będzie prowadzona od 12 września 2025 r. do 30 czerwca 2027 r.
- Osobami odpowiedzialnymi za rekrutację są koordynatorzy szkolni.
- Rekrutacja uczestników Projektu poprzedzona będzie akcją informacyjną prowadzoną bezpośrednio w szkołach wskazanych w § 1 pkt 2 i poprzez strony internetowe Powiatu Konińskiego oraz szkół.
- Rekrutacja będzie prowadzona w macierzystych szkołach uczestników projektu z zachowaniem zdiagnozowanych indywidualnych potrzeb szkół.
- W rekrutacji mogą brać udział nauczyciele kształcenia zawodowego, którzy w momencie przystąpienia do projektu, są pracownikami szkół wskazanych w § 1 pkt 2.
- W celu przeprowadzania rekrutacji dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną, zwaną dalej Komisją, w skład której wchodzą 3 osoby, w tym koordynator szkolny.
- Do zadań Komisji należy w szczególności:
- przyjmowanie i analiza formularzy zgłoszenia do udziału w projekcie,
- tworzenie list podstawowych i list rezerwowych, jeśli liczba chętnych będzie większa niż zakładana w projekcie,
- przenoszenie uczestników Projektu, którzy nie podpiszą deklaracji uczestnictwa z list podstawowych na rezerwowe,
- przenoszenie uczestników Projektu z list rezerwowych na listy podstawowe w przypadku wolnych miejsc,
- przeprowadzanie rekrutacji uzupełniającej w przypadku mniejszej liczby chętnych do udziału w Projekcie niż zakładana.
- Rekrutacja nauczycieli będzie 3-etapowa:
- zgłoszenie mailowe na adres sekretariatu szkoły lub koordynatora,
- wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie internetowej szkoły/Powiatu – załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i złożenie w punkcie rekrutacyjnym w szkole
- weryfikacja danych osobowych.
- W przypadku zgłoszenia większej liczby chętnych, w pierwszej kolejności zakwalifikowani zostaną nauczyciele podnoszący kwalifikacje zgodne z wyposażaną pracownią i zawodami deficytowymi.
- Kolejność na liście określa się na podstawie posiadanych kwalifikacji, aż do wyczerpania liczby miejsc. Fakt ten znajdzie odzwierciedlenie w Protokole przygotowanym przez Komisję Rekrutacyjną. Lista zakwalifikowanych uczestników dostępna będzie w sekretariatach szkół.
- O wynikach rekrutacji uczestnik zostanie powiadomiony ustnie. Od decyzji komisji nie przysługują środki odwoławcze
- Rekrutacja ma charakter otwarty.
- Do udziału w Projekcie zakwalifikują się nauczyciele spełniający wszystkie kryteria, zgodnie z przyjętymi zasadami.
- W celu rozpoczęcia udziału w Projekcie niezbędne jest podanie danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie ich jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w Projekcie. Kandydat zakwalifikowany do udziału w Projekcie staje się uczestnikiem Projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w wybranej formie wsparcia.
- Dane z dokumentacji rekrutacyjnej zostaną wprowadzone do systemu SM EFS, a dokumentacja papierowa przechowywana będzie w macierzystych szkołach uczestników Projektu. Dokumenty (formularze i oświadczenia RODO) na czas wprowadzania danych do systemu SM EFS przechowywane będą w biurze Projektu mieszczącym się w Starostwie Powiatowym w Koninie (Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin).
- Projekt uwzględnia zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
§ 3
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest złożenie prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów: formularza zgłoszenia, rekrutacyjnego oraz oświadczenia uczestnika Projektu.
- Nauczyciel zakwalifikowany do udziału w studiach podyplomowych przedkłada koordynatorowi szkolnemu zgodę pracodawcy na uczestnictwo pracownika w studiach podyplomowych (załącznik nr 5 do Regulaminu).
- Nauczyciel zakwalifikowany do udziału w szkoleniu / kursie przedkłada koordynatorowi szkolnemu zgodę pracodawcy na uczestnictwo pracownika w szkoleniu / kursie (załącznik nr 5 do Regulaminu).
- Uczestnik Projektu ma prawo:
- do bezpłatnego udziału w szkoleniach / kursach i studiach podyplomowych organizowanych w Projekcie finansowanych ze środków przewidzianych w Projekcie (zgodnie z zapisami wniosku o dofinansowanie);
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach, bez ujemnych konsekwencji w postaci zwrotu kosztów, do rezygnacji z udziału w szkoleniu / kursie oraz studiach podyplomowych spowodowanej ważnymi względami osobistymi lub zdrowotnymi.
- Rezygnacja nauczyciela z udziału w szkoleniu / kursie oraz studiach podyplomowych, jest jednoznaczna z rezygnacją z uczestniczenia w Projekcie.
- Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
- zapoznania się z niniejszym Regulaminem,
- uczestniczenia w zajęciach na które został zakwalifikowany,
- usprawiedliwiania wszystkich nieobecności (dopuszcza się maksymalnie do 10% usprawiedliwionych nieobecności),
- wypełniania ankiet i innych dokumentów przekazywanych przez koordynatora szkolnego w okresie realizacji i trwałości Projektu.
§ 4
SKREŚLENIE UCZESTNIKA PROJEKTU Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
SKREŚLENIE UCZESTNIKA PROJEKTU Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Nieusprawiedliwiona nieobecność uczestnika Projektu w szkoleniu / kursie oraz studiach podyplomowych w wymiarze ponad 10% wszystkich godzin przewidzianych dla danej grupy będzie podstawą do skreślenia z listy uczestników Projektu.
- Decyzję o skreśleniu uczestnika z udziału w danej formie wsparcia podejmuje Komisja. O swojej decyzji powiadamia Kierownika Projektu. Na wolne miejsce kierowana jest osoba wg kolejności z listy rezerwowej.
- Skreślenie uczestnika Projektu z udziału w danej formie wsparcia jest jednoznaczne ze skreśleniem go z listy uczestników Projektu i możliwością obciążenia go poniesionymi kosztami, w sytuacji kiedy nikt nie może skorzystać z wolnego miejsca.
§ 5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin został opracowany i wprowadzony jako obowiązujący przez Powiat Koniński przy współudziale realizatorów projektu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 września 2025 r. i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
- Powiat Koniński jako lider Projektu zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie w porozumieniu z realizatorami projektu. Zmiany wprowadza się w formie aneksu.
- Regulamin dostępny będzie na stronach internetowych Powiatu Konińskiego i szkół oraz w sekretariatach szkół wymienionych w § 1 ust. 2.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Powiatu Konińskiego w oparciu o stosowane dokumenty zawarte na stronie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz na stronach Instytucji Zarządzającej.
- Administratorem danych osobowych jest Powiat Koniński, z siedzibą Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin, a współadministratorami danych osobowych są macierzyste szkoły uczestników, reprezentowane przez dyrektorów szkół uczestniczących we wsparciu.
Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy do udziału w projekcie dla nauczycieli,
Załącznik nr 2 – Formularz rekrutacyjny dla uczestników projektu na potrzeby systemu monitorowania,
Załącznik nr 3 – Oświadczenie uczestnika projektu - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla wszystkich osób zaangażowanych w projekty realizowane w ramach FEW,
Załącznik nr 4 – Wykaz szkoleń, kursów i studiów podyplomowych dla nauczycieli ze szkół objętych wsparciem,
Załącznik nr 5 – Zgoda pracodawcy na uczestnictwo pracownika w studiach podyplomowych / szkoleniu / kursie,
Załącznik nr 6 – Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu / kursie, studiach podyplomowych,
Załącznik nr 7 – Wzór protokołu rekrutacji nauczycieli,
Załącznik nr 8 – Lista rankingowa/rezerwowa nauczycieli zakwalifikowanych do uczestnictwa w projekcie.




