Skocz do zawartości

Regulamin rekrutacji nauczycieli w projekcie



 
Regulamin rekrutacji nauczycieli*
w projekcie „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej
do zmieniającego się rynku pracy”
 
§ 1
INFORMACJA O PROJEKCIE
  1. Projekt „Dostosowanie kształcenia zawodowego w Aglomeracji Konińskiej do zmieniającego się rynku pracy” realizowany jest przez Powiat Koniński w partnerstwie z Miastem Konin.
  2. Projektem objętych jest 7 szkół (realizatorów projektu): Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Sompolnie, Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie, Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica w Koninie, Zespół Szkół Technicznych w Koninie, Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie, Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie oraz Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego w Koninie.
  3. Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027 w ramach działania 6.08 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach ZIT.
  4. Celem projektu jest poprawa konkurencyjności i zdolności do wejścia na rynek pracy uczniów i uczennic poprzez udział w stażach, szkoleniach i doradztwie edukacyjno-zawodowym oraz poprawa kwalifikacji/ kompetencji nauczycieli i doposażenie szkolnych pracowni w szkołach objętych wsparciem (zgodnie z § 1 pkt. 2).
  5. Projekt realizowany jest od 1 sierpnia 2025 r. do 30 września 2027 r.
  6. Wsparcie realizowane w Projekcie wynika z indywidualnego zapotrzebowania określonego w diagnozach potrzeb poszczególnych szkół biorących w nim udział oraz z wniosku o dofinansowanie Projektu. Szczegółowy zakres określa załącznik nr 4 do Regulaminu.
  7. Informacje o Projekcie będą zamieszczane na:
  1. stronie internetowej Powiatu Konińskiego i Miasta Konina,
  2. stronach internetowych szkół biorących udział w Projekcie.
 
§ 2
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
  1. Rekrutacja będzie prowadzona od 12 września 2025 r. do 30 czerwca 2027 r.
  2. Osobami odpowiedzialnymi za rekrutację są koordynatorzy szkolni.
  3. Rekrutacja uczestników Projektu poprzedzona będzie akcją informacyjną prowadzoną bezpośrednio w szkołach wskazanych w § 1 pkt 2 i poprzez strony internetowe Powiatu Konińskiego oraz szkół.
  4. Rekrutacja będzie prowadzona w macierzystych szkołach uczestników projektu z zachowaniem zdiagnozowanych indywidualnych potrzeb szkół.
  5. W rekrutacji mogą brać udział nauczyciele kształcenia zawodowego, którzy w momencie przystąpienia do projektu, są pracownikami szkół wskazanych w § 1 pkt 2.
  6. W celu przeprowadzania rekrutacji dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną, zwaną dalej Komisją, w skład której wchodzą 3 osoby, w tym koordynator szkolny.
  7. Do zadań Komisji należy w szczególności:
  1. przyjmowanie i analiza formularzy zgłoszenia do udziału w projekcie,
  2. tworzenie list podstawowych i list rezerwowych, jeśli liczba chętnych będzie większa niż zakładana w projekcie,
  3. przenoszenie uczestników Projektu, którzy nie podpiszą deklaracji uczestnictwa z list podstawowych na rezerwowe,
  4. przenoszenie uczestników Projektu z list rezerwowych na listy podstawowe w przypadku wolnych miejsc,
  5. przeprowadzanie rekrutacji uzupełniającej w przypadku mniejszej liczby chętnych do udziału w Projekcie niż zakładana.
  1. Rekrutacja nauczycieli będzie 3-etapowa:
  1. zgłoszenie mailowe na adres sekretariatu szkoły lub koordynatora,
  2. wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie internetowej szkoły/Powiatu – załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i złożenie w punkcie rekrutacyjnym w szkole
  3. weryfikacja danych osobowych.
  1. W przypadku zgłoszenia większej liczby chętnych, w pierwszej kolejności zakwalifikowani zostaną nauczyciele podnoszący kwalifikacje zgodne z wyposażaną pracownią i zawodami deficytowymi.
  2. Kolejność na liście określa się na podstawie posiadanych kwalifikacji, aż do wyczerpania liczby miejsc. Fakt ten znajdzie odzwierciedlenie w Protokole przygotowanym przez Komisję Rekrutacyjną. Lista zakwalifikowanych uczestników dostępna będzie w sekretariatach szkół.
  3. O wynikach rekrutacji uczestnik zostanie powiadomiony ustnie. Od decyzji komisji nie przysługują środki odwoławcze
  4. Rekrutacja ma charakter otwarty.
  5. Do udziału w Projekcie zakwalifikują się nauczyciele spełniający wszystkie kryteria, zgodnie z przyjętymi zasadami.
  6. W celu rozpoczęcia udziału w Projekcie niezbędne jest podanie danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie ich jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w Projekcie. Kandydat zakwalifikowany do udziału w Projekcie staje się uczestnikiem Projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w wybranej formie wsparcia.
  7. Dane z dokumentacji rekrutacyjnej zostaną wprowadzone do systemu SM EFS, a dokumentacja papierowa przechowywana będzie w macierzystych szkołach uczestników Projektu. Dokumenty (formularze i oświadczenia RODO) na czas wprowadzania danych do systemu SM EFS przechowywane będą w biurze Projektu mieszczącym się w Starostwie Powiatowym w Koninie (Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin).
  8. Projekt uwzględnia zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
 
§ 3
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
  1. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest złożenie prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów: formularza zgłoszenia, rekrutacyjnego oraz oświadczenia uczestnika Projektu.
  2. Nauczyciel zakwalifikowany do udziału w studiach podyplomowych przedkłada koordynatorowi szkolnemu zgodę pracodawcy na uczestnictwo pracownika w studiach podyplomowych (załącznik nr 5 do Regulaminu).
  3. Nauczyciel zakwalifikowany do udziału w szkoleniu / kursie przedkłada koordynatorowi szkolnemu zgodę pracodawcy na uczestnictwo pracownika w szkoleniu / kursie  (załącznik nr 5 do Regulaminu).
  4. Uczestnik Projektu ma prawo:
  1. do bezpłatnego udziału w szkoleniach / kursach i studiach podyplomowych organizowanych w Projekcie finansowanych ze środków przewidzianych w Projekcie (zgodnie z zapisami wniosku o dofinansowanie);
  2. w szczególnie uzasadnionych przypadkach, bez ujemnych konsekwencji w postaci zwrotu kosztów, do rezygnacji z udziału w szkoleniu / kursie oraz studiach podyplomowych spowodowanej ważnymi względami osobistymi lub zdrowotnymi.
  1. Rezygnacja nauczyciela z udziału w szkoleniu / kursie oraz studiach podyplomowych, jest jednoznaczna z rezygnacją z uczestniczenia w Projekcie.
  2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
  1. zapoznania się z niniejszym Regulaminem,
  2. uczestniczenia w zajęciach na które został zakwalifikowany,
  3. usprawiedliwiania wszystkich nieobecności (dopuszcza się maksymalnie do 10% usprawiedliwionych nieobecności),
  4. wypełniania ankiet i innych dokumentów przekazywanych przez koordynatora szkolnego w okresie realizacji i trwałości Projektu.
 
§ 4
SKREŚLENIE UCZESTNIKA PROJEKTU Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
  1. Nieusprawiedliwiona nieobecność uczestnika Projektu w szkoleniu / kursie oraz studiach podyplomowych w wymiarze ponad 10% wszystkich godzin przewidzianych dla danej grupy będzie podstawą do skreślenia z listy uczestników Projektu.
  2. Decyzję o skreśleniu uczestnika z udziału w danej formie wsparcia podejmuje Komisja. O swojej decyzji powiadamia Kierownika Projektu. Na wolne miejsce kierowana jest osoba wg kolejności z listy rezerwowej.
  3. Skreślenie uczestnika Projektu z udziału w danej formie wsparcia jest jednoznaczne ze skreśleniem go z listy uczestników Projektu i możliwością obciążenia go poniesionymi kosztami, w sytuacji kiedy nikt nie może skorzystać z wolnego miejsca.
 
§ 5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Regulamin został opracowany i wprowadzony jako obowiązujący przez Powiat Koniński przy współudziale realizatorów projektu.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 września 2025 r. i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
  3. Powiat Koniński jako lider Projektu zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie w porozumieniu z realizatorami projektu. Zmiany wprowadza się w formie aneksu.
  4. Regulamin dostępny będzie na stronach internetowych Powiatu Konińskiego i szkół oraz w sekretariatach szkół wymienionych w § 1 ust. 2.
  5. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Powiatu Konińskiego w oparciu o stosowane dokumenty zawarte na stronie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz na stronach Instytucji Zarządzającej.
  6. Administratorem danych osobowych jest Powiat Koniński, z siedzibą Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin, a współadministratorami danych osobowych są macierzyste szkoły uczestników, reprezentowane przez dyrektorów szkół uczestniczących we wsparciu.
     
Wykaz załączników:
Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy do udziału w projekcie dla nauczycieli,
Załącznik nr 2 – Formularz rekrutacyjny dla uczestników projektu na potrzeby systemu monitorowania,
Załącznik nr 3 – Oświadczenie uczestnika projektu - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla wszystkich osób zaangażowanych w projekty realizowane w ramach FEW,
Załącznik nr 4 – Wykaz szkoleń, kursów i studiów podyplomowych dla nauczycieli ze szkół objętych wsparciem,
Załącznik nr 5 – Zgoda pracodawcy na uczestnictwo pracownika w studiach podyplomowych / szkoleniu / kursie,
Załącznik nr 6 – Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu / kursie, studiach podyplomowych,
Załącznik nr 7 – Wzór protokołu rekrutacji nauczycieli,
Załącznik nr 8 – Lista rankingowa/rezerwowa nauczycieli zakwalifikowanych do uczestnictwa w projekcie.
 
© 2023 Starostwo Powiatowe w Koninie – Wszelkie prawa zastrzeżone
Realizacja: WR Consulting