ZUS informuje instytucje
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował elektroniczne usługi do obsługi wniosków o udostępnienie danych ze zbiorów ZUS. Usługi umożliwiają wysyłanie i odbieranie korespondencji kanałem elektronicznym przy wykorzystaniu „Wniosku uprawnionych instytucji o udostępnienie danych ze zbiorów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (OK-WUD)”. Dzięki elektronicznej komunikacji z Zakładem, można skutecznie obniżyć koszty obsługi prowadzenia spraw oraz usprawnić proces obiegu dokumentów.
Obecnie istnieją trzy metody przekazywania dokumentu OK-WUD w formie elektronicznej:
Szczegółowe informacje o metodach integracji za pośrednictwem PUE lub e-PUAP oraz o tym, jak przygotować swój system do podłączenia do usług w zakresie wniosku OK-WUD znajdują się na: www.bip.zus.pl w zakładce Inne – „Wytyczne techniczne dla komunikacji elektronicznej z ZUS w zakresie obsługi wniosków uprawnionych instytucji o udostępnienie danych ze zbiorów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych”.
Od niedawna, dla osób korzystających z tej metody, ZUS wprowadził duże ułatwienia w obsłudze wniosków OK-WUD. Na PUE ZUS pojawił się kreator wniosku OK-WUD, który umożliwia automatyczne generowanie wielu wniosków dla jednego wnioskodawcy oraz podanych podmiotów. Dane podmiotów, których dotyczą generowane wnioski mogą być importowane z przygotowanego wcześniej pliku (np. w szablonie w Excel). Dodatkowo wprowadzono w PUE zmiany w zakresie wyszukiwania odpowiedzi. Teraz wyszukiwanie jest możliwe po danych osoby wysyłającej wniosek (podpisującym), identyfikatorze podmiotu, którego dotyczy zapytanie, sygnaturze sprawy instytucji i po dacie złożenia wniosku.
Zmiany wprowadzone przez ZUS usprawnią współpracę oraz wyeliminują papierową formę składania zapytań. Koordynatorem lokalnej akcji promocyjnej elektronicznego wniosku OK-WUD jest Agnieszka Jąkalska, tel.: 63 246 67 33.
Ĺšródło: ZUS
Obecnie istnieją trzy metody przekazywania dokumentu OK-WUD w formie elektronicznej:
- Usługa, która pozwala na integrację systemu obsługi dokumentów instytucji z PUE ZUS za pośrednictwem usług ePUAP-u
- Usługa, która pozwala na integrację systemu obsługi dokumentów instytucji bezpośrednio z PUE ZUS
Szczegółowe informacje o metodach integracji za pośrednictwem PUE lub e-PUAP oraz o tym, jak przygotować swój system do podłączenia do usług w zakresie wniosku OK-WUD znajdują się na: www.bip.zus.pl w zakładce Inne – „Wytyczne techniczne dla komunikacji elektronicznej z ZUS w zakresie obsługi wniosków uprawnionych instytucji o udostępnienie danych ze zbiorów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych”.
- Tworzenie i wysyłanie dokumentów OK-WUD bezpośrednio ze swojego profilu na PUE ZUS
Od niedawna, dla osób korzystających z tej metody, ZUS wprowadził duże ułatwienia w obsłudze wniosków OK-WUD. Na PUE ZUS pojawił się kreator wniosku OK-WUD, który umożliwia automatyczne generowanie wielu wniosków dla jednego wnioskodawcy oraz podanych podmiotów. Dane podmiotów, których dotyczą generowane wnioski mogą być importowane z przygotowanego wcześniej pliku (np. w szablonie w Excel). Dodatkowo wprowadzono w PUE zmiany w zakresie wyszukiwania odpowiedzi. Teraz wyszukiwanie jest możliwe po danych osoby wysyłającej wniosek (podpisującym), identyfikatorze podmiotu, którego dotyczy zapytanie, sygnaturze sprawy instytucji i po dacie złożenia wniosku.
Zmiany wprowadzone przez ZUS usprawnią współpracę oraz wyeliminują papierową formę składania zapytań. Koordynatorem lokalnej akcji promocyjnej elektronicznego wniosku OK-WUD jest Agnieszka Jąkalska, tel.: 63 246 67 33.
Ĺšródło: ZUS