Załóż konto na PUE ZUS bez wychodzenia z domu
Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to bardzo przydatne narzędzie. Poprzez założenie profilu na PUE ZUS szybko i bezpiecznie wyślesz wniosek o wsparcie z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Składanie przez PUE wniosków związanych ze wsparciem z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej to najszybsza i w pełni zautomatyzowana droga. Wszystkie wnioski składane w ten sposób są automatycznie sprawdzane pod kątem poprawności zawartych w nich danych. Dzięki temu wnioski trafiają natychmiast do obsługi. Zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną – bez konieczności wychodzenia z domu.
Założenie profilu PUE jest bardzo proste i szybkie. Konto na portalu PUE ZUS można założyć przez internet – za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany na formularzu adres e-mail zostanie przesłany login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Konto na PUE zarejestrujemy także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie). Można to zrobić przez stronę www.zus.pl (przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku) bądź bezpośrednio ze strony swojego banku.
Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie przez Internet na PUE ZUS lub drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem strony www.gov.pl. Wnioski można także złożyć tradycyjnie, tj. za pośrednictwem poczty lub osobiście w placówce ZUS (do skrzynki na dokumenty z napisem „Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS).
W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku zachęcamy do kontaktu z pracownikami ZUS. Do dyspozycji są specjalne numery telefonów dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:
Pytania można również kierować pod numerem ogólnopolskiej infolinii: (22) 560 16 00, w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18 . Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Składanie przez PUE wniosków związanych ze wsparciem z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej to najszybsza i w pełni zautomatyzowana droga. Wszystkie wnioski składane w ten sposób są automatycznie sprawdzane pod kątem poprawności zawartych w nich danych. Dzięki temu wnioski trafiają natychmiast do obsługi. Zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną – bez konieczności wychodzenia z domu.
Założenie profilu PUE jest bardzo proste i szybkie. Konto na portalu PUE ZUS można założyć przez internet – za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany na formularzu adres e-mail zostanie przesłany login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Konto na PUE zarejestrujemy także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie). Można to zrobić przez stronę www.zus.pl (przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku) bądź bezpośrednio ze strony swojego banku.
Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie przez Internet na PUE ZUS lub drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem strony www.gov.pl. Wnioski można także złożyć tradycyjnie, tj. za pośrednictwem poczty lub osobiście w placówce ZUS (do skrzynki na dokumenty z napisem „Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS).
W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku zachęcamy do kontaktu z pracownikami ZUS. Do dyspozycji są specjalne numery telefonów dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:
- nr tel. (22) 290 87 01
- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
- nr tel. (22) 290 87 02 i (22) 290 87 03
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
Pytania można również kierować pod numerem ogólnopolskiej infolinii: (22) 560 16 00, w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18 . Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 − Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 – Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 – Informacje dla ubezpieczonych,
5 – Informacje dla płatników,
7 – Wsparcie dla przedsiębiorców,
9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
2 – Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 – Informacje dla ubezpieczonych,
5 – Informacje dla płatników,
7 – Wsparcie dla przedsiębiorców,
9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych