"Profesjonalny Kelner – Kluczem do Sukcesu Zawodowego"
W tegorocznej edycji konkursu „Profesjonalny Kelner – Kluczem do Sukcesu Zawodowego”, młodzież biorąca w nim udział mogła zaprezentować swoje umiejętnościami nakrywając stół dla czterech osób, które odbędą spotkanie o charakterze biznesowym. W rywalizacji merytorycznej, uczestnicy konkursu, musieli nakryć do stołu pod menu przygotowane przez organizatorów konkursu. Do potraw, serwowanych określoną metodą, należało dobrać odpowiednie napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Tutaj jury bardzo wnikliwie sprawdzało nie tylko umiejętności uczniów, ale również Ich wiedzę teoretyczną z doboru napojów do określonych potraw. Trzeci obszar to serwowanie napoju gorącego: jego przygotowanie i odpowiednie podanie.
III Wielkopolski konkurs „Profesjonalny Kelner – Kluczem do Sukcesu Zawodowego”, pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Kalisza, odbył się 20 października 2015 r. w Zespole Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich w Kaliszu. Laureatką konkursu została Justyna Rybicka z Zespołu Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich im. Janka Bytnara „Rudego” w Kaliszu, drugie miejsce przypadło Marlenie Koźmińskiej z ZSEU w Żychlinie, a trzecie Marcie Lepel z Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni.– W wydarzeniu udział wzięli uczniowie ze szkół z całej Wielkopolski. Naszą szkołę, dodam, że jedyną z regionu konińskiego, w tym prestiżowym konkursie reprezentowały Marlena Koźmińska i Agnieszka Hyży, uczennice IV klasy Technikum Żywienia i Usług. Konkurs był dla uczniów sprawdzianem wiedzy i umiejętności w innych warunkach, promowaniem zdrowej rywalizacji, która ma zachęcać uczniów do podnoszenia swoich kwalifikacji. Był okazją do realizacji swoich pasji i zainteresowań. To również okazja do zauważenia jak ważną rolę, dla restauratora oraz dla gościa, pełni dobrze wykształcony kelner. Do konkursu przygotowywały się pod czujnym okiem Elżbiety Sell – informuje Anna Matczak-Gaj, dyrektor ZSEU w Żychlinie. Kelner to nie tylko dobry fachowiec – to również dobry psycholog. Kelner to artysta w sztuce uwodzenia i oczarowania gościa swoją pomysłowością, elegancją i profesjonalizmem – dodaje Elżbieta Sell.