Powiat koniński ma nową strategię marki
„POWIAT KONIŃSKI - ENERGIA POKOLEŃ” to nowe hasło marketingowe powiatu. Dziś w Starostwie po raz pierwszy zaprezentowano publicznie Strategię Komunikacji Marketingowej Powiatu Konińskiego. Uczestnicy grupy konsultacyjnej oraz dziennikarze poznali też nowe hasło i logotyp promocyjny powiatu.
Starostwo Powiatowe w Koninie zakończyło prace nad strategią Komunikacji Marketingowej Powiatu Konińskiego. Dokument opracowała firma MAX VON JASTROV ze Szczecina. O wyborze firmy zadecydowała jej kompleksowa oferta, obejmująca m.in. analizę dotychczasowych działań marketingowych powiatu, analizę SWOT, analizę działań konkurencji, konsultacje społeczne i badania.
Stworzenie nowej strategii promocji było konsekwencją decyzji o zbudowaniu dla powiatu konińskiego własnej, odrębnej i atrakcyjnej marki. Dokument stanowi system podstawowych zasad i reguł działania, które mają doprowadzić do osiągnięcia postawionych celów komunikacyjnych i marketingowych odpowiadających potrzebom rozwojowym powiatu oraz umożliwić budowę pożądanej tożsamości powiatu wśród grup docelowych. Strategia pozwoli w spójny i konsekwentny sposób realizować opisany w niej kierunek promocji powiatu w dłuższej perspektywie czasu.
Przesłanką do opracowania, opartej na strategii beniaminka, koncepcji promocji naszego powiatu były dane demograficzne wskazujące na proces starzenia się Europy, w tym także Polski. Starzejące się społeczeństwo to wada, ale przy zastosowaniu odpowiednich instrumentów można przekuć ją w sukces, pewnego rodzaju zaletę. Zbyt mały przyrost naturalny oraz wydłużająca się średnia długość życia kobiet i mężczyzn sprawią, że w 2060 roku Polska będzie niespełna 32 milionowym krajem, w którym na trzech pracujących Polaków przypadać będzie przynajmniej dwóch emerytów, a odsetek osób po 80 wzrośnie 4,5-krotnie. Warto więc wykorzystać tę wiedzę i wykreować powiat koniński, jako miejsce przyjazne także dla osób ”50+”. Miejsce bezpieczne do życia, z dostosowaną do osób starszych architekturą, specjalną ofertą handlowo-usługową oraz atrakcjami turystycznymi dla seniorów.
Przyjęcie tej dość odważnej koncepcji może rodzić obawę, że powiat koniński zostanie sklasyfikowany jako region ludzi starych. Zgodnie jednak z zapewnieniami firmy MAX VON JASTROV zagrożenie to niweluje zastosowanie odpowiednich kanałów komunikacji marketingowych. Ponadto, koncepcja ta stwarza szansę dla ludzi młodych na znalezienie zatrudnienia w powstających z myślą o osobach 50 +: kawiarniach, sklepach oraz instytucjach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych.
Przyjęty przez Zarząd Powiatu model strategii charakteryzuje więc powiat koniński jako przestrzeń wykorzystującą twórczo energię wszystkich pokoleń mieszkańców, stwarzającą warunki do aktywnego życia, pracy i wypoczynku dla wszystkich, w tym także dla aktywnych 50+. Zgodnie z tą koncepcją, nasz powiat będzie pierwszym w Polsce miejscem, które wyraźnie i głośno zachęca aktywnych 50 + do osiedlenia się na Ziemi Konińskiej lub jej odwiedzenia.
Slogan powiatowy „Powiat koniński – energia pokoleń” wskazuje także na chęć docierania do ludzi młodych. To w tym regionie mogą żyć, pracować i zagospodarować swoją energię. Tutaj także aktywnie odpoczywać: jeździć konno, na rowerach, pływać na żaglach, windsurfingu, czy wakeboardzie. I także do nich powiat koniński chce docierać ze swoją ofertą.
Nowa Strategia Komunikacji Marketingowej Powiatu Konińskiego była też jednym z tematów dzisiejszego Konwentu Wójtów i Burmistrzów.