Mieszkańcy powiatu korzystają z programu usuwania azbestu
Od wdrożenia w powiecie konińskim programu usuwania azbestu i wyrobów azbestowych minęły trzy lata. W tym czasie, Starostwo rozpatrzyło 595 wniosków na kwotę ponad 1,5 mln zł a ze środowiska zniknęło prawie 1,5 tys. ton tego szkodliwego materiału.
Mieszkańcy powiatu coraz chętniej pozbywają się ze swoich domostw eternitowych dachów.
Od stycznia br, do konińskiego Starostwa wpłynęło już 155 wniosków. Jak zapewniają pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska, do listopada zrealizowanych zostanie ok. 250 podań. Pozostałe zostaną sfinalizowane w 2011 r.
Tegoroczny koszt demontażu, transportu i utylizacji azbestu wyniesie prawie 560 tysięcy złotych i sfinansowany zostanie w 70% ze środków własnych powiatu konińskiego. Samorząd pozyskał na ten cel także dodatkowe 155 tys. 750 zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Dzięki temu, z dofinansowania skorzysta jeszcze więcej zainteresowanych niż w latach ubiegłych a likwidacji ulegnie kolejnych 600 ton płyt azbestowych.
Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu konińskiego potrwa do końca 2012 roku. Radni mogą go jednak przedłużyć. Zgodnie z umowami z Unią Europejską, Polska ma czas na likwidację tego materiału do 2032 roku.