Skocz do zawartości

Aktualności

Aktualności

Punkt Konsultacyjny dla Organizacji Pozarządowych

Punkt Konsultacyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego dla Organizacji Pozarządowych, mieszczący się przy Al. Niepodległości 16/18 w budynku „B”, w pokoju 012 na IV parterze, swoją działalność rozpoczął 2 listopada 2010 r.
 
W Punkcie Konsultacyjnym organizacje pozarządowe działające w Wielkopolsce mogą bezpłatnie uzyskać informacje i porady w zakresie zagadnień prawnych oraz finansowo-księgowych. Pomoc udzielana jest bezpośrednio podczas indywidualnej wizyty na miejscu, jak również drogą elektroniczną, telefoniczną lub za pośrednictwem faxu.
Jest on dostępny również dla osób niepełnosprawnych ze względu na lokalizację tuż przy windzie.
 
Oferta Punktu Konsultacyjnego dotyczy szczególnie takich zagadnień jak:
 
1. Wsparcie prowadzenia organizacji pozarządowych w zakresie: utworzenia organizacji pozarządowej, prawnych i finansowych aspektów ich funkcjonowania, a w szczególności:

  • wprowadzania zmian w sferze działalności statutowej, składzie zarządu i radzie,
  • prowadzenia działalności gospodarczej przez organizacje pozarządowe,
  • sprawozdawczości,
  • rezygnacji, likwidacji i wykreślenia z KRS.

2. Konsultacje i doradztwo w zakresie spraw formalno-prawnych oraz z zakresu rachunkowości w kwestiach bieżącego funkcjonowania organizacji.
3. Konsultacje i doradztwo w zakresie warunków, kryteriów i procedur dofinansowania projektów ze środków publicznych.
4. Analiza sytuacji organizacji pozarządowej i poszukiwanie optymalnych rozwiązań.
 
Zasady działania Punktu Konsultacyjnego
 
Konsultanci i specjaliści działają nieodpłatnie.
 
Publikacje, raporty, poradniki, broszury, ulotki i plakaty, zestawienia dotyczące zasad działania i aktywności organizacji pozarządowych wydawane przez Ministerstwa, Urząd Marszałkowski, inne instytucje publiczne i organizacje trzeciego sektora udostępniane są nieodpłatnie. Konsultanci przyjmują sugestie, uwagi i propozycje dotyczące sposobu i zasad działania Punktu Konsultacyjnego. Wszelkie nowinki zamieszczane będą we właściwym dziale portalu internetowego Wielkopolskie Wici.
 
Punkt Konsultacyjnynie będzie reprezentował organizacji pozarządowych przed sądami, instytucjami oraz nie będzie wydawał opinii prawnych. W sprawach dotyczących współpracy z Samorządem Województwa Wielkopolskiego proszę kontaktować się bezpośrednio z komórkami Urzędu.
 
W godzinach dyżurów istnieje możliwość uzyskania pomocy bezpośrednio w formie ustnej podczas wizyty indywidualnej.
W przypadku zapytań przekazywanych pisemnie lub za pośrednictwem faxu oraz drogą elektroniczną (e –mail) - następuje ona w przeciągu 14 dni, a w przypadku bardziej złożonych zagadnień prawnych lub księgowych – w terminie 30 dni od daty otrzymania.
 
Dyżury konsultantów w Punkcie Konsultacyjnym:

  DNI GODZINY
Finanse i księgowość Poniedziałki, środy 16-18
Prawo Wtorki, czwartki 16-17

 
Dane kontaktowe:
 
Tel.: (61) 626 67 14
Fax: (61) 626 67 14
Adresy e-mail: ngo.finanse@umww.pl (sprawy finansowo-księgowe); ngo.prawo@umww.pl (sprawy prawne).
 
Dodatkowe informacje można uzyskać w Departamencie Organizacyjnym i Kadr pod numerem telefonu (61) 626 67 13, lub drogą elektroniczną pod adresem: pozytek@umww.pl. oraz na stronie internetowej www.wielkoposlkiewici.pl.

© 2023 Starostwo Powiatowe w Koninie – Wszelkie prawa zastrzeżone
Realizacja: WR Consulting