Skocz do zawartości

Aktualności

Strona główna

e-Urząd Skarbowy i umówienie wizyty w urzędzie

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat e-Urzędu Skarbowego i umówienia wizyty w urzędzie.

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym
We wszystkich urzędach skarbowych posługujemy się jednakowymi standardami obsługi klienta. Każda wizyta w urzędzie musi być poprzedzona rezerwacją. A co to jest wizyta? To każdy bezpośredni kontakt klienta z pracownikiem w urzędzie skarbowym, który wymaga zaangażowania i czasu pracownika realizującego daną sprawę.

Zarezerwowanie wizyty jest proste. Wystarczy zadzwonić do urzędu skarbowego lub umówić wizytę internetowo na stronie wizyta.podatki.gov.pl. Jeśli klient przyjdzie do urzędu bez umówienia wizyty, wtedy umówimy go na miejscu, ale na pierwszy wolny termin. Pierwszeństwo mają osoby z zarezerwowanymi wizytami. Dlatego bardzo gorąco zachęcamy do umawiania się samodzielnie.

Wizytę można zaplanować na 21 dni przed. Osoba może sama wybrać dzień i godzinę wizyty mając do wyboru czytelny terminarz, samą czynność umówienia wizyty może zrobić przez 7 dni w tygodniu o każdej porze. Usługa pomoże przygotować się do wizyty, podpowie, jakie są potrzebne dokumenty, opłaty. Pozwoli to na załatwienie wielu spraw już podczas pierwszej wizyty. W ten sposób ograniczymy możliwe kolejki, które mogą powstać w związku ze zbliżającym się czasem rozliczeń podatkowych.
 
Co to jest e-US?
e-Urząd Skarbowy to nowoczesny sposób komunikacji pomiędzy klientem, a urzędem. Jeśli masz urządzenie podłączone do Internetu to urząd działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dlatego szybko i wygodnie można załatwić sprawy podatkowe – bez osobistej wizyty w urzędzie skarbowym czy na poczcie. Taki sposób załatwiania spraw jest ciągle ulepszany, korzysta z niego coraz więcej osób i coraz większa liczba spraw jest załatwiana. Program do elektronicznych usług jest prosty i intuicyjny. Cały czas ulepszany i dostosowywany do potrzeb klientów.

Co można załatwić w e-US?
Dostępnych jest już 20 konkretnych usług. Serwis jest też przyjazny dla obcokrajowców – dostęp jest w wersji angielskiej oraz ukraińskiej.
Obecnie dostępne są usługi:
  • Twój e-PIT – czyli możliwość złożenia zeznania podatkowego;
  • Możliwość elektronicznego wysyłania pism do organów podatkowych;
  • Pobieranie zaświadczeń, np. o dochodach, o niezaleganiu w podatkach;
  • Sprawdzenie informacji na temat zwrotów PIT i VAT;
  • Sprawdzenie i możliwość aktualizacji danych podatnika;
  • Aplikacja e-mikrofirma dla przedsiębiorców – teraz też zintegrowana z Krajowym Systemem e-Faktur;
  • Sprawdzenie nałożonych na klienta mandatów karnych + możliwość ich opłacenia.
Usługa eZaświadczenie
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się usługa e-zaświadczeń – jeśli korzystamy z tej usługi wtedy bezpłatnie, bez uiszczania opłaty skarbowej, automatycznie, nawet w ciągu kilku sekund możemy otrzymać zaświadczenie. Od wprowadzenia tej usługi do eUS nasz urząd „wydał” 200 eZaświadczeń, najwięcej, bo 190 o dochodach. Jeśli sprawa wymaga wyjaśnienia, wtedy kierujemy elektroniczny wniosek na obsługę manualną. Chodzi np. o sytuację, gdy złożono wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach, a nie złożono zeznania podatkowego. Takich spraw też mieliśmy już kilkadziesiąt.

Doręczenia elektroniczne eUS
Jeśli wyrazimy zgodę na komunikacje w systemie eUS, wtedy wymiana korespondencji z urzędem skarbowym będzie odbywać się w formie elektronicznej. Jeśli jakaś korespondencja będzie do odebrania w e-urzędzie, wtedy klient otrzyma zawiadomienie SMS-em lub mailem (również jednocześnie na te 2 kanały), tak jak zaznaczył w swoim wniosku o zgodzie na komunikacje elektroniczną.

e-Rezerwacja
Jeśli konieczna jest wizyta w urzędzie skarbowym można się na nią umówić rezerwując swoją wizytę na wybrany dzień i godzinę. Można to zrobić dzwoniąc do urzędu pod numer 63 245 68 77 i wybierając wew. 1, można przyjść i umówić się w samym urzędzie na Sali obsługi, ale najlepiej jest zarezerwować wizytę poprzez stronę wizyta.podatki.gov.pl, wybierając województwo i urząd, który chcemy odwiedzić i sprawę, którą chcemy załatwić.

Każda osoba, która podała adres e-mail, otrzyma link do anonimowej ankiety. W ten sposób chcemy poznać opinie i wskazówki, co powinniśmy poprawić w pracy urzędu tak, aby klienci czuli się jak najbardziej komfortowo, abyśmy mogli określić ogólne zadowolenie z wizyty, czy poziom wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę, czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Źródło: Urząd Skarbowy w Koninie
© 2023 Starostwo Powiatowe w Koninie – Wszelkie prawa zastrzeżone
Realizacja: WR Consulting