WYSZUKIWARKA

e-mail: promocja@powiat.konin.pl

Punkt Informacyjny
tel. (+48 63) 240-32-42

Sitemap  Mapa strony     Wybierz język strony: flaga PL flaga EN flaga DE flaga ES linia BIP
PODWYŻSZONY KONTRAST

O/Konin
ul. Kolejowa 11, 62-510 KONIN
tel. +48 63 242 39 80
(w każdy czwartek między 18.30 - 20.30)
www.konin.pttk.pl
pttk@konet.pl
Mapa szlaku pieszego Kawnice - Gosławice - Konin

Szlak znany jest jako szlak pielgrzymkowy. Łączy trzy miejscowości związane z kultem Najświętszej Marii Panny: Kawnice, Bieniszew oraz Licheń Stary. Prowadzi kompleksem lasów kazimierskich, a dalej wzdłuż jezior: Głodowskiego, Gosławskiego, Pątnowskiego i Licheńskiego.
Warto rozplanować wycieczkę na 2 dni i skorzystać z noclegu w schronisku PTSM w Gosławicach.

OPIS SZLAKU:

0,0 km
Kawnice. Początek szlaku przy stacji PKP. Asfaltowa droga idziemy na północ w kierunku lasu kazimierskiego. Skręcamy w stronę Głodowa. Szlak skręca w prawo miedzy polami (uwaga na znaki!!!). Dochodzimy do lasu i jego skrajem idziemy w kierunku północno-zachodnim.

2,5 km
Wchodzimy w las i idziemy na północ. Dochodzimy do jeziora Głodowskiego.

3,5 km
Ścieżka prowadzi nas do wschodniego krańca jeziora, które z roku na rok ma mniejszą powierzchnię. Będziemy mijać zarośnięte, niedawno powstałe bagno noszące nazwę Mokre. Wyraźnie widać przesuwający się brzeg jeziora.

5,7 km
Dochodzimy do czarnego szlaku łączącego Kazimierz Biskupi z Bieniszewem. Oba szlaki prowadzą nas do drogi Rosocha - Kazimierz Biskupi.

6,0 km
Znaki rozchodzą się. Zielonym idziemy w lewo, pod górę i mijamy z prawej strony Jeziorko Wały. Schodzimy w dół i mijamy Jeziorko Wściekłe.

7,0 km
Dochodzimy ponownie, tym razem z lewej strony do szlaku czarnego. Po około 200 metrach rozstajemy się z nim skręcając w lewo.

8,0 km
Dochodzimy do klasztoru kamedułów w Bieniszewie. Spotykamy tu Szlak Pięciu Braci Męczenników,o którym szerzej w broszurce na ten temat.
Po obejrzeniu jednego z dwóch w Polsce klasztorów kamedułów, udajemy się na południe, by po minięciu z prawej strony rezerwatu "Pustelnik", a z lewej rezerwatu "Mielno", dojść do drogi asfaltowej Konin - Kazimierz Biskupi (nr 264).

9,9 km
Asfaltowa szosę przecinamy w poprzek i leśna Ścieżka dochodzimy do jeziora Gosławskiego. Idziemy wzdłuż jeziora, zalesionym brzegiem.

12,0 km
Dochodzimy do drogi asfaltowej prowadzącej do Gosławic. Po drodze mijamy pomnik przyrody - dąb o średnicy ok. 6,0 m.

13,0 km
Wchodzimy do dzielnicy Konina - Gosławic. Po 600 metrach mijamy schronisko młodzieżowe (w szkole - dochodzi się do niego droga w prawo, pod górę - ul. Staffa 5), skręcamy w lewo na rondzie. Dochodzimy do ulicy Muzealnej.

14,4 km
Muzeum Okręgowe mieszczące się w zamku gosławickim. Warte odwiedzenia ciekawe cykliczne wystawy. Obok skansen i gotycki kościół wybudowany na planie krzyża przez Andrzeja Łaskarza na wzór kościoła św. Maurycego w Konstancji. Wewnątrz godna uwagi heraldyka. Ulicą Gosławicką idziemy na wschód.

15,0 km
Dochodzimy do przejazdu kolejowego i skręcamy w lewo - w ul. Przemysłową. Po 250 metrach skręcamy w prawo - w ul. Rybacką, mijając pobliskie stawy gospodarstwa rybackiego.

17,5 km
Po lewej widoczne jezioro Pątnowskie. Przechodzimy przez most na kanale Warta-Gopło i idziemy na wschód wzdłuż kanałów systemu chłodzenia konińskich elektrowni.

20,0 km
Z lewej strony mijamy Jezioro Licheńskie.

22,5 km
Dochodzimy do Lichenia Starego słynącego z Sanktuarium Maryjnego. W miejscowości kościół św. Doroty z obrazem MB Licheńskiej Bolesnej Królowej Polski łaskami słynącym oraz największą w Polsce bazylika. Tu również największy w naszym kraju dzwon o imieniu "Bogurodzica". W centrum miejscowości wbudowany w kapliczkę pokutny krzyż romański - fragment szlaku romańskiego. Od tego miejsca idziemy droga asfaltowa w kierunku Grąblina.

24,5 km
Dochodzimy do lasu. Mijamy kaplice, która stoi w miejscu objawienia się Matki Boskiej pasterzowi Mikołajowi Sikatce. Miało to miejsce w latach 1850-52, a stało się na skutek modłów Sikatki pod wiszącym na drzewie obrazem Matki Boskiej z białym orłem na piersi. Zawiesił go tam Tomasz Kłossowski, żołnierz napoleoński, któremu ukazała się Matka Boska w takiej właśnie postaci po bitwie pod Lipskiem, kiedy to ranny leżał na bitewnym pobojowisku wśród tysięcy zabitych. Idziemy nadal skrajem lasu.

26,5 km
Gajówka Dąbrówka. Tu możemy odpocząć u gościnnych gospodarzy.

28,5 km
Docieramy do wsi Anielew. Przechodzimy przez drogę asfaltową i obok boiska szkolnego kierujemy się w prawo. Skręcamy w lewo i dochodzimy do drogi prowadzącej do lasu. Skręcamy w leśną drogę do Rudzicy.

31,2 km
Mijamy przystanek autobusowy w Rudzicy. Dochodzimy do mostu na kanale Warta-Gopło. Asfaltową drogą kierujemy się w lewo, by po ok. 300 metrach skręcić w prawo w leśną drogę. Dochodzimy do torów kolejowych we wsi Morzysław Kolonia.

33,5 km
Przejazd kolejowy, którego nie przekraczamy. Skrajem lasu idziemy na zachód.

35,0 km
Skręcamy w prawo i wchodzimy w ul. Leśna. Jesteśmy w Niesłuszu, dzielnicy Konina. Dochodzimy do ul. Przemysłowej, skręcamy w ul. Paderewskiego by po 200 metrach skręcić w lewo w ul. Torową.

36,8 km
Mijamy przejazd kolejowy i kierując się w prawo idziemy ul. Kolejową. Po drodze mijamy siedzibę konińskiego Oddziału PTTK, który jest autorem oznakowania wszystkich pieszych szlaków.

37,5 km
Konin. Dworzec PKP. Koniec szlaku.

Związek Powiatów Polskich, przekierowanie do stronyChopin w powiecie konińskimInformacja dla niesłyszącychPowiatowe Centrum Zarządzania KryzysowegoHospicjum im. bł. Stanisława Papczyńskiego150. rocznica Powstania Styczniowego