WYSZUKIWARKA

e-mail: promocja@powiat.konin.pl

Punkt Informacyjny
tel. (+48 63) 240-32-42

Sitemap  Mapa strony     Wybierz język strony: flaga PL flaga EN flaga DE flaga ES linia BIP
PODWYŻSZONY KONTRAST

O/Konin
ul. Kolejowa 11, 62-510 KONIN
tel. +48 63 242 39 80
(w każdy czwartek między 18.30 - 20.30)
www.konin.pttk.pl
pttk@konet.pl
Mapa szlaku pieszego Kawnice - Gosławice - Konin

Szlak znany jest jako szlak pielgrzymkowy. Łączy trzy miejscowości związane z kultem Najświętszej Marii Panny: Kawnice, Bieniszew oraz Licheń Stary. Prowadzi kompleksem lasów kazimierskich, a dalej wzdłuż jezior: Głodowskiego, Gosławskiego, Pątnowskiego i Licheńskiego.
Warto rozplanować wycieczkę na 2 dni i skorzystać z noclegu w schronisku PTSM w Gosławicach.

OPIS SZLAKU:

0,0 km
Kawnice. Początek szlaku przy stacji PKP. Asfaltowa droga idziemy na północ w kierunku lasu kazimierskiego. Skręcamy w stronę Głodowa. Szlak skręca w prawo miedzy polami (uwaga na znaki!!!). Dochodzimy do lasu i jego skrajem idziemy w kierunku północno-zachodnim.

2,5 km
Wchodzimy w las i idziemy na północ. Dochodzimy do jeziora Głodowskiego.

3,5 km
Ścieżka prowadzi nas do wschodniego krańca jeziora, które z roku na rok ma mniejszą powierzchnię. Będziemy mijać zarośnięte, niedawno powstałe bagno noszące nazwę Mokre. Wyraźnie widać przesuwający się brzeg jeziora.

5,7 km
Dochodzimy do czarnego szlaku łączącego Kazimierz Biskupi z Bieniszewem. Oba szlaki prowadzą nas do drogi Rosocha - Kazimierz Biskupi.

6,0 km
Znaki rozchodzą się. Zielonym idziemy w lewo, pod górę i mijamy z prawej strony Jeziorko Wały. Schodzimy w dół i mijamy Jeziorko Wściekłe.

7,0 km
Dochodzimy ponownie, tym razem z lewej strony do szlaku czarnego. Po około 200 metrach rozstajemy się z nim skręcając w lewo.

8,0 km
Dochodzimy do klasztoru kamedułów w Bieniszewie. Spotykamy tu Szlak Pięciu Braci Męczenników,o którym szerzej w broszurce na ten temat.
Po obejrzeniu jednego z dwóch w Polsce klasztorów kamedułów, udajemy się na południe, by po minięciu z prawej strony rezerwatu "Pustelnik", a z lewej rezerwatu "Mielno", dojść do drogi asfaltowej Konin - Kazimierz Biskupi (nr 264).

9,9 km
Asfaltowa szosę przecinamy w poprzek i leśna Ścieżka dochodzimy do jeziora Gosławskiego. Idziemy wzdłuż jeziora, zalesionym brzegiem.

12,0 km
Dochodzimy do drogi asfaltowej prowadzącej do Gosławic. Po drodze mijamy pomnik przyrody - dąb o średnicy ok. 6,0 m.

13,0 km
Wchodzimy do dzielnicy Konina - Gosławic. Po 600 metrach mijamy schronisko młodzieżowe (w szkole - dochodzi się do niego droga w prawo, pod górę - ul. Staffa 5), skręcamy w lewo na rondzie. Dochodzimy do ulicy Muzealnej.

14,4 km
Muzeum Okręgowe mieszczące się w zamku gosławickim. Warte odwiedzenia ciekawe cykliczne wystawy. Obok skansen i gotycki kościół wybudowany na planie krzyża przez Andrzeja Łaskarza na wzór kościoła św. Maurycego w Konstancji. Wewnątrz godna uwagi heraldyka. Ulicą Gosławicką idziemy na wschód.

15,0 km
Dochodzimy do przejazdu kolejowego i skręcamy w lewo - w ul. Przemysłową. Po 250 metrach skręcamy w prawo - w ul. Rybacką, mijając pobliskie stawy gospodarstwa rybackiego.

17,5 km
Po lewej widoczne jezioro Pątnowskie. Przechodzimy przez most na kanale Warta-Gopło i idziemy na wschód wzdłuż kanałów systemu chłodzenia konińskich elektrowni.

20,0 km
Z lewej strony mijamy Jezioro Licheńskie.

22,5 km
Dochodzimy do Lichenia Starego słynącego z Sanktuarium Maryjnego. W miejscowości kościół św. Doroty z obrazem MB Licheńskiej Bolesnej Królowej Polski łaskami słynącym oraz największą w Polsce bazylika. Tu również największy w naszym kraju dzwon o imieniu "Bogurodzica". W centrum miejscowości wbudowany w kapliczkę pokutny krzyż romański - fragment szlaku romańskiego. Od tego miejsca idziemy droga asfaltowa w kierunku Grąblina.

24,5 km
Dochodzimy do lasu. Mijamy kaplice, która stoi w miejscu objawienia się Matki Boskiej pasterzowi Mikołajowi Sikatce. Miało to miejsce w latach 1850-52, a stało się na skutek modłów Sikatki pod wiszącym na drzewie obrazem Matki Boskiej z białym orłem na piersi. Zawiesił go tam Tomasz Kłossowski, żołnierz napoleoński, któremu ukazała się Matka Boska w takiej właśnie postaci po bitwie pod Lipskiem, kiedy to ranny leżał na bitewnym pobojowisku wśród tysięcy zabitych. Idziemy nadal skrajem lasu.

26,5 km
Gajówka Dąbrówka. Tu możemy odpocząć u gościnnych gospodarzy.

28,5 km
Docieramy do wsi Anielew. Przechodzimy przez drogę asfaltową i obok boiska szkolnego kierujemy się w prawo. Skręcamy w lewo i dochodzimy do drogi prowadzącej do lasu. Skręcamy w leśną drogę do Rudzicy.

31,2 km
Mijamy przystanek autobusowy w Rudzicy. Dochodzimy do mostu na kanale Warta-Gopło. Asfaltową drogą kierujemy się w lewo, by po ok. 300 metrach skręcić w prawo w leśną drogę. Dochodzimy do torów kolejowych we wsi Morzysław Kolonia.

33,5 km
Przejazd kolejowy, którego nie przekraczamy. Skrajem lasu idziemy na zachód.

35,0 km
Skręcamy w prawo i wchodzimy w ul. Leśna. Jesteśmy w Niesłuszu, dzielnicy Konina. Dochodzimy do ul. Przemysłowej, skręcamy w ul. Paderewskiego by po 200 metrach skręcić w lewo w ul. Torową.

36,8 km
Mijamy przejazd kolejowy i kierując się w prawo idziemy ul. Kolejową. Po drodze mijamy siedzibę konińskiego Oddziału PTTK, który jest autorem oznakowania wszystkich pieszych szlaków.

37,5 km
Konin. Dworzec PKP. Koniec szlaku.

Centrum Informacji TurystycznejChopin w powiecie konińskimInformacja dla niesłyszącychPowiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego150. rocznica Powstania Styczniowego